2020.0.13.2 LT/LT

Visokeriopas efektyvumas

WLTP – naujas standartas.

Naujas pasaulinis lengvųjų transporto priemonių degalų suvartojimo ir CO2 emisijų matavimo būdas.

Bendrosios aplinkybės

Teisinė dalis.

ES nustatytas laikotarpis, kurio metu turi būti taikomi visi teisiniai ir techniniai pakeitimai. Pakeitimų pradžią pažymi pirmasis WLTP įstatymas. Kitas žingsnis konsoliduojant WLTP Europoje yra WLTP antrasis įstatymas, keičiantis Europos Parlamento ir komisijos direktyvą 2007/46 /EC ir reglamentą (EC) 692/2008 bei Komisijos tarybos reglamentą (EU) 2017/1151. Antrasis WLTP įstatymas naujoms transporto priemonėms įsigalioja nuo 2019-01-01, o visoms kitoms nuo 2019-09-01. Šie įstatymai priskiriami techniniams reikalavimams, taip pat atnaujinami bandymų reikalavimai, tokių kaip: Tikrinės Vairavimo Emisijos (RDE), Garų bandymai (EVAP), Aptarnavimo Atitiktis (ISC) ir Degalų Naudojimo Stebėjimas (FCM), visa tai yra paaiškinta šiame dokumente, kaip ir kita, su WLTP susijusi informacija.

Žvilgsnis iš arčiau

Pagrindiniai bandymų aspektai.

Aerodinamika

Aukšta automobilio aerodinamika lemia mažesnį oro pasipriešinimą, to pasėkoje automobilis suvartoja mažiau degalų. Aerodinaminiai automobilio pokyčiai gali padėti pasiekti aukštesnį ilgalaikį automobilio efektyvumą.

Padangų pasipriešinimas riedėjimui

Kuomet padanga deformuojasi atsiranda didesnis riedėjimo pasipriešinimas nei įprastai. Todėl labai svarbu sukurti kuo efektyvesnes padangas.

Masiškumas

Sunkūs daiktai reikalauja daugiau energijos judėjimui. Lengvesnis automobilis reiškia geresnį valdomumą ir mažesnes degalų sąnaudas.

Aerodinamika

Aukšta automobilio aerodinamika lemia mažesnį oro pasipriešinimą, to pasėkoje automobilis suvartoja mažiau degalų. Aerodinaminiai automobilio pokyčiai gali padėti pasiekti aukštesnį ilgalaikį automobilio efektyvumą.

Padangų pasipriešinimas riedėjimui

Kuomet padanga deformuojasi atsiranda didesnis riedėjimo pasipriešinimas nei įprastai. Todėl labai svarbu sukurti kuo efektyvesnes padangas.

Masiškumas

Sunkūs daiktai reikalauja daugiau energijos judėjimui. Lengvesnis automobilis reiškia geresnį valdomumą ir mažesnes degalų sąnaudas.

Aukštesni standartai

Tai ką jums reikia žinoti.

Visa tai apie tikslumą ir tinkamumą. Tie patys bandymai atliekami įvairiais metodais visame pasaulyje. Tai yra didžiausias pokytis visoje automobilių pramonėje.

Bandymai

Tikslesni vairavimo ciklai

Tvarka

Griežtesnis automobilio paruošimas ir analizė

Visapusiškumas

Atsižvelgiama į papildomą įrangą 

Tikslumas

Tikslesnės temperatūros

Bandymo procedūros

WLTP bandymo paaiškinimas.

Tiksliosios vairavimo emisijos (RDE)

Matuojamos teršalų emisijos (NOx ir Kietųjų Dalelių (PM)) kuomet bandymas vykdomas realiomis eismo sąlygomis.

Garų bandymas (EVAP)

„Oro judėjimo degalų bake nuostoliai“ matuojamos hermetiškos rezervuarų kameros ir šalia variklio esančių komponentų išmetamų teršalų kiekis atliekant 48 valandų bandymą.

Degalų sąnaudų stebėjimas (FCM)

WLTP bandymo verčių nuokrypis tarp bandymo rezultatų ir transporto priemonės rodmenų (FCM) neturi viršyti 5%. 

Aptarnavimo atitiktis (ISC)

WLTP bandymo sąlygas papildomos kuomet bandomos naudotos transporto priemonės, kurių nuvažiuotas atstumas yra ne mažesnis kaip 15 000 km ir amžius ne mažesnis kaip 6 mėnesiai (didžiausios galimos reikšmės: 100 000 km ir 5 metai).

Tiksliosios vairavimo emisijos (RDE)

Matuojamos teršalų emisijos (NOx ir Kietųjų Dalelių (PM)) kuomet bandymas vykdomas realiomis eismo sąlygomis.

Garų bandymas (EVAP)

„Oro judėjimo degalų bake nuostoliai“ matuojamos hermetiškos rezervuarų kameros ir šalia variklio esančių komponentų išmetamų teršalų kiekis atliekant 48 valandų bandymą.

Degalų sąnaudų stebėjimas (FCM)

WLTP bandymo verčių nuokrypis tarp bandymo rezultatų ir transporto priemonės rodmenų (FCM) neturi viršyti 5%. 

Aptarnavimo atitiktis (ISC)

WLTP bandymo sąlygas papildomos kuomet bandomos naudotos transporto priemonės, kurių nuvažiuotas atstumas yra ne mažesnis kaip 15 000 km ir amžius ne mažesnis kaip 6 mėnesiai (didžiausios galimos reikšmės: 100 000 km ir 5 metai).

DUK apie naujas sąnaudų reiškmes


NEDC (angl. „New European Driving Cycle“ – “Naujasis Europos važiavimo ciklas”) reiškia lengvųjų automobilių ir mažųjų komercinių automobilių išmetimo emisijų ir degalų sąnaudų testavimą uždaroje teritorijoje testų centre, kuris buvo naudojamas Europose nuo 1992 metų.

NEDC metodika buvo pakeista standartizuota visame pasaulyje pripažinta WLPT (angl. „Worldwide Harmonized LightDuty Vehicles Test Procedure“ – “Pasaulinė suderinta lengvųjų automobilių testavimo procedūra”) metodika. Naujasis metodas yra skirtas nustatyti realius degalų suvartojimo ir išmetimo emisijos duomenis ir yra pagrįstas sugriežtintais bandymų reikalavimais.

Be WLPT, Europoje emisijos matuojamos ir vadovaujantis RDE (angl. “Real Driving Emissions” – “Realios važiavimo emisijos”) metodu, kai automobilio matavimai atliekami realiomis eismo sąlygomis bendrojo naudojimo keliuose.

Tuo tarpu, kai WLPT metodika pagrįsta automobilių matavimasi ant dinamometrinio stendo esant tam tikroms slygoms, RDE metodas vyksta bendrojo naudojimo keliuose. RDE metodu automobilis važiuoja įvairiais keliais ir greitėja bei lėtėja ant įvairios dangos, o testas trunka nuo 90 iki 120 minučių.

Nuo 2017 m. rugsėjo WLPT ir RDE matavimai įvedami palaipsniui. Nuo 2018 m. rugsėjo WLPT matavimai bus privalomi visiems naujai registruojamiems automobiliams, be to įsigalios kietųjų dalelių (PN) matavimai vadovaujantis RDE metodika. Nuo 2019 m. rugsėjo visiems naujais registruojamiems automobiliams bus privalomas azoto monoksido (NOx) matavimas vadovaujantis RDE metodu.

Matavimų rezultatai, gauti naudojant WLPT metodą yra realistiškesni ir realiau atspindės tikrąsias degalų sąnaudas ir išmetimo emisijas. Tai reiškia, kad deklaruojamos degalų sąnaudos ir CO2 emisijos atspindės realybėje gaunamas sąnaudas ir bus didesnės už dabar deklaruojamas automobiliams su vidaus degimo varikliais. Individualus variklio bei papildomos įrangos pasirinkimas taip pat įtakoja degalų sąnaudų ir CO2 emisijų dydžius. Priklausomai nuo vietinių įstatymų, tai gali sąlygoti didesnius taršos mokesčius vartotojams.

Iki 2018 m. rugsėjo visi SEAT automobilių modeliai bus išbandyti pagal WLPT metodiką ir emisijos ir sąnaudos bus deklaruojamos vadovaujantis naująja tvarka.

Bandomasis važiavimas

Bandomasis važiavimas

Rasti atstovą

Rasti atstovą

Susisiekti

Susisiekti