Perdirbimas ir grąžinimas
Optimalus išteklių naudojimas SEAT/CUPRA dizaine ir gamyboje
Savo automobilių salonuose mes naudojame perdirbtas ir perdirbamas medžiagas. Mes siekiame, kad iki 2040 metų mūsų gaminamuose automobiliuose 40 % panaudotų medžiagų būtų perdirbamos.
Mes skatiname inovacijas automobilių gamyboje, naudodami perdirbtas ir biologiškai skaidžias medžiagas. Kai kuriems mūsų automobilių salono elementams mes pradėjome naudoti SEAQUAL® YARN, gaminamą iš perdirbto vandenynuose surinkto plastiko, ir Dinamica® mikropluoštą, kurio sudėtyje yra 73 % perdirbto poliesterio, o gamyba vyksta vandens voniose. Kitas pavyzdys – kai kuriuose mūsų modeliuose sportinio stiliaus CUP sėdynėms naudojama „Bcomp“ bendrovės gaminama techninė tekstilė iš lino.
„SEAT S.A.“ aktyviai dalyvauja antrinio panaudojimo ir perdirbimo mokslinių tyrimų projektuose, tokiuose kaip, „RELOAD“ (aukštos vertės medžiagų atgavimo elektromobilių vertės grandinėje technologijų plėtra), „ECLIPSE“ (naujų technologinių būdų kaip perdirbti ir atgauti sudėtingas polimerines atliekas iš nebeeksploatuojamų automobilių paieška) ir „TREASURE“ (įvairių žiedinės ekonomikos scenarijų automobilių pramonėje vertinimas).
Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (ENTP)
Mūsų planetoje žaliavos ir energija yra riboti ištekliai. SEAT bendrovėje tvarus jų naudojimas yra prioritetinis tikslas. Būtina palaipsniui pereiti prie žiedinės ekonomikos. Jos esmė – kad pasibaigus gaminio tarnavimo laikui jis nelaikomas atlieka, o pakartotinai panaudojamų medžiagų šaltiniu. Visapusiška aplinkos apsaugos vadyba grindžiamas trimis pagrindiniais veiksniais. Ji prasideda nuo automobilių konstrukcijos ir gamybos, tęsiama optimizuojant SEAT techninę pagalbą ir baigiama tinkamai panaudojant automobilį ir jo dalis pasibaigus jo eksploatacijos laikui.
Atgavimas
Aplinką tausojanti gamyba ir į perdirbimą orientuota konstrukcija
Pakartotinis naudojimas, dalių išmontavimas, ekologiškas transporto priemonių tvarkymas ir atliekų mažinimas yra svarbūs naudoti netinkamų transporto priemonių utilizavimo aspektai.
Siekiant kuo efektyviau įgyvendinti šiuos uždavinius, jau nuo konstravimo etapo kuriant naują automobilį didelis dėmesys skiriamas tokiems veiksniams:
- nenaudoti aplinkai žalingų medžiagų;
- naudoti kuo daugiau perdirbtų medžiagų;
- rinktis perdirbamas medžiagas;
- projektuoti dalių jungtis taip, kad jas būtų galima greitai ir lengvai išrinkti;
- pažymėti dalis, kad būtų lengviau jas atskirti.
Atliekų mažinimas
Tvarus eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymas
Siekiant užtikrinti optimalų eksploatuoti netinkamų automobilių tvarkymą kuo mažiau teršiant aplinką ir įvykdyti Direktyvos dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių reikalavimus, SEAT ir kiti gamintojai sukūrė Tarptautinę išmontavimo informacijos sistemą (IDIS, angl.), kurioje išmontavimo įmonėms teikiama informacija apie pirminį paruošimą ir išmontavimą, kad būtų kuo mažesnis poveikis aplinkai. Šioje duomenų bazėje pateikiami konkretūs nurodymai, kaip tinkamiausiai ir ekologiškiausiai ardyti kiekvieną modelį, įskaitant alyvos, degalų ir aušinimo skysčių šalinimą, bei išmontuoti pagrindines perdirbamas dalis.
Daugiau informacijos rasite tinklalapyje: http://www.idis2.com/
Procesas
Paskutiniam savininkui nusprendus nutraukti savo automobilio eksploataciją, jis perduodamas atitinkamus leidimus turinčiai įmonei, kurioje pradedamas automobilio apdorojimo procesas.
Atlikus visus reikiamus formalumus, automobilis yra nukenksminamas. Nukenksminimo metu komponentai ir pavojingos medžiagos išimami ir sutvarkomi taip, kad neužterštų dirvožemio, vandens ir oro. Iš automobilio išimti komponentai ir surinktos medžiagos, tokie kaip alyva, filtrai, stabdžių skystis, akumuliatoriai, katalizatoriai ir aušinimo sistemos dalys, yra saugomi atskirai tam tikslui skirtuose uždaruose konteineriuose ir tvarkomi pagal galiojančius teisės aktus.
Nukenksmintas automobilis nebelaikomas pavojinga atlieka, ir iš jo išimami visi vertingi komponentai.
Išimamos metalinės dalys ir atskiriamas spalvoto ir nespalvoto metalo laužas pardavimui.
Atskyrus metalą, išardytame automobilyje lieka daug medžiagų, kurias atskyrus ir apdorojus galima naudoti kaip žaliavas. Tam naudojamos antrinio apdorojimo po atskyrimo technologijos.
Antrinio apdorojimo po atskyrimo technologijos yra SEAT strategijos dalis. Jos naudojamos kaip alternatyva eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymui. Ateityje numatomas šių technologijų vystymas ir platus pritaikymas įvairiose ES šalyse.
Visi CUPRA modeliai konstruojami, kuriami ir gaminami laikantis Direktyvos 2000/53/EB reikalavimų, užtikrinant galimybę visuose modeliuose perdirbti 95 % dalių ir medžiagų. Naudotų dalių ir agregatų (variklio, pavarų dėžės) atnaujinimas ženkliai prisideda prie esamų išteklių tausojimo. Tuo pačiu tai yra puiki galimybė pasiūlyti nebrangių dalių jūsų SEAT remontui.
ENTP grąžinimo sistema
Nuo 2007 m. sausio1 d. gamintojas atsako už visų reikalavimus atitinkančių transporto priemonių utilizavimą, nepriklausomai nuo jų pirmosios registracijos datos. Tai reiškia, kad SEAT automobilių gamintojas ir mūsų importuotojai yra atsakingi už tai, kad reikalavimus atitinkantis eksploatuoti netinkamas automobilis būtų pristatytas leidimus turinčiai surinkimo ir apdorojimo įmonei, paskutiniam automobilio savininkui nepatiriant jokių išlaidų.
Mūsų importuotojai įdiegė automobilių grąžinimo sistemą ir teikia klientams nemokamą automobilio grąžinimo paslaugą. Ši paslauga atitinka visus direktyvoje nustatytus reikalavimus gamintojams ir importuotojams.
Informaciją apie atidavimo vietas kiekvienoje valstybėje narėje rasite tos šalies SEAT interneto svetainėje.
Daugiau informacijos apie ENTP direktyvą rasite šiame tinklalapyje:
Grąžinimas ir perdirbimas
Akumuliatoriai ir maitinimo elementai
Akumuliatorių ir maitinimo elementų negalima išmesti su buitinėmis atliekomis. Čia sužinosite, ką daryti su naudotais akumuliatoriais ir maitinimo elementas.
Eksploatuoti netinkama elektros ir elektroninė įranga
Sužinokite daugiau apie savo teises ir pareigas, kai išmetate senus elektros ar elektroninius įtaisus.